Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Elin Nilsson - 3 mars 2009 22:48

Måste bara få dela med mig av mitt recept på kladdkakan för den blir alltid lika god varje gång, har aldrig misslyckats med den (hur ofta händer inte det i bakningens värld?!) så jag måste skriva den åt er med så att ni också alltid lyckas med er bakning av kladdkaka ;)


Tillbehör du behöver:
En form av något slag, gärna rund!

Smör till att smörja formen med.

Ströbröd att sedan lägga i formen.

(Om möjligt använd gärna elvisp!)

 

Dessa ingredienser skall blandas samman:

100 gram smör (smält såklart!)

2 dl socker

2 st ägg

2½ dl vetemjöl

3 msk kakao

1 msk vaniljsocker


För bästa möjliga resultat:
Smält smöret först så det hinner kallna.

Vispa endast ägg och socker ihop, poröst.

Blanda de torra ingredienserna för sig.

Blanda sedan i de torra försiktigt med ägg&socker blandningen.

Tillsätt smöret och lägg sedan hela smeten i den smorda och brödade formen!


Obs! Bild tagen från google.se

Gides inte hämta upp kameran;)

Så ni förstår ju att min såg mer aptitlig ut?:)


Använd florsocker som glassyr och servera tillsammans med grädde eller glass, gärna någon liten frukt också så som en jordgubbe eller vindruva etc.


Tack för mig!
Godnatt

Av Elin Nilsson - 3 mars 2009 20:04

Precis som vanligt så får jag ett par samtal under dagen som leder till att jag blir uppbokad =) Idag ringde Yvonne Wallin från hemtjänsten (hon ska vara mina handledare under praktiken) och ville att jag skulle komma in till henne imorgon och kolla på schemat som jag ska följa. :) Skoj! Nu senare ikväll så ringde dem från jobbet och frågade om jag ville jobba eftermiddagen på torsdag, absolut!;) Jag gör allt för pengar nu!:o Haha.. ;)


Tänkte jag skulle se på rosings program ikväll men icke, mamma bänkade sig framför kattis nya program på 4an. Visst vi har väl fler tvapparater osv men har ingen lust att stänga in mig ensam i ett rum själv. Så jag skiter i tv ikväll och bakar lite ist! Tror det blir kladdkaka :)


Nä, nu har jag kramp i fingrarna :p

Av Elin Nilsson - 3 mars 2009 15:46

Aftonbladet har erbjudande nu varje tisdag-torsdag att man får köpa en irene huss film för endast 59 kr. Självklart är jag en av dem som börjat samla på dessa! Även om jag har hela samlingen som jag bränt själv så vill jag ha alla dessa med ordinarie omslag osv, tycker det är lite "kul" på något vis att ha det så!


Idag såg jag tatuerad torso, även ny inköpt idag då den kom ut i affären.  Riktigt bra! Kanon film, den här måste ni bara se! Den slår fan nog alla kriminal filmer jag sett hittils, verkligen skit bra ;)


 


Så glöm nu inte att samla på irene huss filmerna med aftonbladet varje vecka, dem är värd varenda krona!
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bebis

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken blogg använder du dig av?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 blogspot.com
 webblogg.se
 annan

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards