Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Elin Nilsson - 2 mars 2009 21:00

Började min första lovdag med att jobba. Emelie, biträdande restaurangchef, ringde imorse och frågade om jag ville jobba 10-14. Javisst sa jag! När jag väl var på plats så ville hon byta med mig så jag skulle jobba till 16 ist. Efter bara en liten stund så insåg de snabbt att det behövdes en till under middagen så jag jobbade fram till 19! Nu är jag lagomt trött efter 9 timmars jobb så ska faktiskt ta och städa nu, duscha och sedan slå på någon bra film.


Godnatt!:)

Av Elin Nilsson - 2 mars 2009 00:06

Eftersom att jag sett två nya filmer nu under en kort tid så tänkte jag att jag skulle skriva lite kort om vad jag tycker om filmerna patrik 1,5 och män som hatar kvinnor


Patrik 1,5 ..

Det här måste jag säga är den typ av filmer som jag faktiskt dras till. Svensk familje komedi men med något lurt förflutet. Rolig men samtidig lite hemsk film, men det hemska är ändå något som gör filmen bra. En härlig komedi med den kriminella patrik 15år som en dag återvänder till de homosexuella paret efter att ha provat på livet i en "riktig" familj.


Män som hatar kvinnor ...

Allt som är svenskt är för mina ögon något som är bra och jag gillar kriminal serier så som beck, wallander och irene huss väldigt mycket! De tillhör mina samlingar faktiskt ;) Den här utviker sig väldigt utifrån till exempel beck men är ändå på favorit listan för mig. Kvinnomisshandel i sig är ett intressant område och skådespelarna som är med i denna film gör super succé! De har verkligen fått med de svenska elit skådespelarna, roligt :) Ett minus men samtidgt ett plus för filmen var att den var väldigt, väldigt läskig! Iallafall enligt min åsikt, men har hört många andra som sett filmen också som upplevt och citerat den som "otäck". Förståeligt! Den rekomenderas iallafall starkt, även om ni kommer blunda och hålla för öronen lite då och då!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bebis

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken blogg använder du dig av?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 blogspot.com
 webblogg.se
 annan

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards